Toepassingen

Toepassingen

Het verbeteren van de beschikbaarheid en bereikbaarheid van (openbaar) vervoer vraagt een innovatieve aanpak. Dat de reiziger straks makkelijker zijn weg kan vinden bij het plannen en boeken van zijn ketenreis (SaaS) is prima natuurlijk, maar na informatie en bestelling kom je pas ergens als er ook sprake is van bereikbare, geschikte en beschikbare mobiliteitsmogelijkheden.

En zover zijn we op veel plaatsen en in veel gebieden nog (lang) niet, als wij het goed zien.

InfoData Solutions ontwikkelt diverse systemen en portalen voor integrale regie, databeheer, planning en klantenmanagement in vraaggestuurd vervoer.

Onze toepassingen

  • Integraal Regiesysteem Vraaggestuurd Openbaar Vervoer
    Het integrale regiesysteem
    is een combinatie van onderstaande toepassingen.
  • Ritagenda
    Toepassing voor het boeken, vastleggen en presenteren van geboekte ritten voor alle vervoersoorten en voor het presenteren van geplande combinaties/routes en loosritten. Daarbij bieden wij reizigers een advies over hun gewenste reis.
  • Dynamische Rit- en RoutePlanner
    Toepassing waarmee gebruikers de planning van het vervoer kunnen optimaliseren en kosten besparend.
  • Groepsvervoer DagPlanner
    Toepassing voor het berekenen van een optimale planning voor collectief vervoer, zoals Leerlingenvervoer en Instellingenvervoer.
  • DataPortaal (vraaggestuurd vervoer)
    Toepassing waarmee ritgegevens van een vraaggestuurd vervoersysteem realtime worden gelogd en vastgelegd. Tevens voor het maken van nadere analyses en het automatisch genereren van rapporteringen (o.a. kwantitatief, kwalitatief en financieel op basis van specifieke klantwensen).
  • VervoerManagementSysteem (groepsvervoer)
    Toepassing waarmee ritgegevens in het groepsvervoer realtime worden gelogd en vastgelegd. Tevens voor het maken van nadere analyses en het automatisch genereren van rapporteringen (o.a. kwantitatief, kwalitatief en financieel op basis van specifieke klantwensen).
  • Cabscreen
    Flexibele toepassing voor datacommunicatie tussen centrale en voertuigen met behulp van tablets.
  • KlachtenManagementSysteem (KMS)
    Toepassing voor opdrachtgevers, regiecentrales (callcentra) en vervoerders voor het vastleggen en behandelen van klachten.

* Het boeken van ritten voor vraaggestuurd vervoer kan doorgaans telefonisch en via internet c.q. app. Onze partner Brightin uit Utrecht heeft voor de diverse Hopper-systemen een dynamische app ontwikkeld, waarmee reizigers ritten kunnen boeken (ook op kaart!), informatie krijgen over hun rit en het voertuig zien aankomen op kaart. De apps van Brightin zijn exclusief gekoppeld met de integrale regiesoftware van IDS.